Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T19:57:18+02:00
A) x+7½=32
x=32-7½
x=24½

b) 12, 5 - x = 48¼
-x=48¼-12,5
-x=35,75 /*(-1)
x=-35,75

¼=0,25
¾=0,75

c) 13⅔ + x = - 5⅙
x= -5⅙-13⅔
x=-31/6-41/3
x=-31/6-82/6
x=-113/6
x=-18*5/6

d)x - 25⅕ = - 4,4
x=-4,4+25*1/5
x=-4,4+25,2
x=20,8

e)-7⅚ + x = 8⅓
x=8⅓+7*5/6
x=8*2/6+7*5/6
x=15*7/6
x=16⅙

f)- 12⅘x = 1.6
-12,8x=1,6 /:(-12,8)
x=-0,125
x=-⅛

g)- 1,2x = -½ /:(-1,2)
x=-½:(-1,2)
x=½* ⅚
x=5/12

h) 5⅝x = 18 /:5⅝ 5⅝=45/8
x=18*8/45
x=144/45
x=3,2
2010-04-08T20:02:56+02:00
A) x+7½=32
x=32-7½
x=24½

b) 12,5-x=48¼
-x=48¼-12,5
-x=48,25-12,5
-x=35,75 |*-1
x=-35,75

c) 13⅔+x=5⅙
x=5⅙-13⅔
x=5⅙-13 4/6
x=-4 7/6-13 4/6
x=-9 3/6

d) x-25 ⅕= -4,4
x=-4,4+25,2
x=-20,8

e) -7⅚+x=8⅓
x= 8⅓+7⅚
x=8 2/6 + 7 ⅚
x=16⅙


f) -12⅘x=1,6 | : - 12 ⅘
x= 1 6/10 * - 12 5/4
x= 16/10* - 53/10= 212/25 = 8,48
x= -8,48

g) -1,2x- -½|: - 1 2/10
x= -½*- 10/12
x= 5/12

h) 5 ⅝x = 18|: 5⅝
x = 18/1 * 8/45
x= 16/5=3 1/5

Prosze mam nadzieje ze dobrze :)