Odpowiedzi

2010-04-08T19:37:37+02:00
Też 8√3, ponieważ najdłuższy bok trójkąta stanowi średnice okręgu
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T19:44:36+02:00
Nie podałeś w zadaniu, czy ten trójkąt jest równoboczny, czy nie.

Jeżeli jest, to korzysta się ze wzoru na promień okręgu opisanego na trójkącie równobocznym:
R = a*\sqrt[2]3/3, gdzie a oznacza długość boku trójkąta równobocznego

i wtedy oblicza się długość boku:

4/3 = a*\sqrt[2]3/3
z proporcji wyjdzie, że
12 = 3*a*\sqrt[2]3 | : 3\sqrt[2]3
a = 12\sqrt[2]3/9

No, tak, jeżeli to jest zwykły trójkąt, to zadanie rozwiązuje się inaczej, nie wiem, o który bok chodzi ;]