Odpowiedzi

2010-04-08T19:40:04+02:00
Nie używać dezedorantów
zapobiegać spalinom
smogi
21 1 21
2010-04-08T19:46:33+02:00
Skutki:
-Jeśli warstwa ozonowa stanie się zbyt cienka, aby ochronić Ziemię przed zabójczym promieniowaniem Słońca może dojść do katastrofy.
- Rośliny wystawione na działanie szkodliwego czynnika mogą nie wyprodukować nasion co może doprowadzić do wyginięcia niektórych gatunków roślin uprawnych.
-Bez roślin które można wykorzystać jako pokarm zaczną ginąć zwierzęta, a od nich już niedaleko do ludzi.
-Brak ozonu lub jego znaczny niedobór może spowodować zmiany i zakłócenia naturalnych łańcuchów pokarmowych.
-Uszkodzenie zielonych roślin lądowych mogłoby na przykład zakłócić cykl przemiany dwutlenku węgla.
Przyczyny:
-promieniowania nadfioletowe.
-związki chemiczne, zwane freonami.
Zapobieganie:
-ograniczenie produkcji freonów.
24 3 24
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T19:47:24+02:00
Skutki
-globalne ocieplenie
-promieniowanie ultrafioletowe
-wyniszczenie chlorofilu u roślin co prowadzi do ich wyginięcia
-w skutek wyginięcia roślin mogę wyginąć również gatunki zwierząt
-całkowite zniszczenie warstwy ozonu co prowadzi do biologicznej śmierci planety Ziemi

Przyczyny
Powstawanie dziury wiązane jest zazwyczaj z antropogeniczną emisją freonów.

Zapobiegania
Aby przyczynić się do zmniejszenia dziury ozonowej powinniśmy świadomie wybierać się na zakupy. I tak na przykład gdy chcemy kupić kosmetyki, omijamy dezodoranty zawierają freon, a wybieramy na przykład kosmetyki w kulkach lub kosmetyki ze specjalnymi aplikaturami. Kolejną ważną sprawą jest to by zadbać o zużyte lodówki zarówno te które wydzielają freon jak i te które są ulepszone i nie potrzebowały freonu. Taki sprzęt oddajemy do sklepów, które prowadzą zbiórki zepsutych maszyn. Poza tymi czynnościami dużo zależy również od władz, które odpowiednimi ustawami mogą wymusić na producentach zaprzestanie używania freonu w różnych produktach. Władze również mogłyby wywierać wpływ na inne kraje aby zaprzestały używania freonu.
48 4 48
WOW PODZIIWIAM SUPER BARDZO POMOGŁAS