Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T19:48:59+02:00
Tak, są równoważone, ponieważ ciało porusza się po danym torze - krzywoliniowym, ale jednak tor zachowuje pewien kształt - okręgu. Gdyby te siły nie równoważyły się i nie zmieniały wartości to tor miałby najprawdopodobniej kształt spirali. Ten ruch jest dość specyficzny, bo zwrot siły dośrodkowej jest równy zwrotowi promienia.
Wzór na siłę dośrodkową:
Fd=mv²/r

PS. Zadanie jest na poziomie 2 gimnazjum :D
3 2 3
2010-04-08T19:49:42+02:00
To stwierdzenie jest prawdziwe

W ruchu po okręgu, siła odśrodkowa i dośrodkowa jest zawsze równoległa do promienia, a prędkość jest prostopadła do promienia .

Przykład samochodu wchodzącego w zakręt;
Układ związany z tym samochodem jest układem nieinercjalnym - porusza się z przyspieszeniem dośrodkowym. W tym układzie na kierowcę działające siły muszą się równoważyć, więc siła dośrodkowa jest równoważona przez siłę odśrodkową.
3 3 3
2010-04-08T19:52:50+02:00
Te siły się nie równoważą. Co prawda maja takie same wartości , kierunki i przeciwne zwroty, ale siła odśrodkowa jest siłą bezwładnośći czyli siłą zmyśloną(jest wymyślana na potrzeby zadania aby rozwiązać je w układzie inercjalnym) nie istniejącą w rzeczywistości
1 5 1