Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T14:50:12+01:00
I generacja - prawa indywidualne-osobiste (obywatelskie) oraz polityczne:
- prawo do życia,
- wolność osobista,
- prawo do własności,
- wolność od tortur,
- wolność sumienia i wyznania,
- wolność wypowiedzi,
- równość wobec prawa,
- prawo zrzeszania się,
- tajemnica korespondencji,
- prawo do informacji...
II generacja - prawa ekonomiczne, socjalne i kulturalne:
- prawo do pracy i wynagrodzenia,
- prawo do nauki,
- prawo do wypoczynku,
- prawo do ochrony zdrowia,
- prawo do uczestnictwa w życiu kulturalnym,
- prawo do korzystania z postępu naukowego,
III generacja - prawa odnoszące się do jakości życia (kolektywne):
- prawo do życia w demokracji,
- prawo do pokoju,
- prawo do rozwoju,
- prawo do pomocy humanitarnej,
- prawo do życia w czystym środowisko,

A jeśli idzie o naruszanie praw człowieka to:
- kara śmierci w niektórych państwach np. USA
- stosowanie tortur w Rosji, Chiny,
- przemoc wobec kobiet,
- bezpodstawne aresztowania,
- jakiś czas temu mieliśmy ukazane łamanie praw człowieka w Polsce, kiedy to prezydent Warszawy nie zgodził się na organizację parady Gejów i Lesbijek.
5 4 5
2009-11-03T14:55:33+01:00
1) prawa osobiste
2) prawa i wolności polityczne
3) wolności i prawa ekonomiczne, socjalne i kulturalne

Prawa osobiste są łamane np w Chinach - ludzie nie mogą tam decydować o swoim życiu. W Chinach mieszkańcy nie mają też prawa do rzetelnego sądu. W krajach arabskich kobiety nie mogą same decydować o swoim życiu, złe traktowanie i wykorzystywanie seksualne kobiet w więzieniach w USA

Prawa i wolności polityczne
W krajach arabskich łamane są prawa kobiet - nie mogą one uczestniczyć w życiu publicznym, głosować ani zbierać się i brać udział w wiecach.

wolności o prawa ekonomiczne
łamane w Chinach - ludzie wykorzystywani są do ciężkich prac za najniższe możliwe wynagrodzenie, często jest to praca niewolnicza
3 3 3