Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T22:01:07+02:00
N-ilość boków
(n-2)*180stopni =1620stopni
180n - 360= 1620/ +360
180n= 1980/:180
n=11
Odp: Ten wielokat ma 11 boków
2010-04-09T22:31:51+02:00
X= (n-2) × 180°

x- suma kątów
n- liczba boków

1620= (n-2) × 180° / ÷180°
9= n -2
n = 7

Odp. Ten Wielokąt ma 7 boków
2010-04-09T22:34:31+02:00
Liczba boków w wielokącie jest taka sama jak liczba boków trójkącie 3 boki 180° czworokąt 4 boki 360° 5-kąt 5 boków 540° zauważmy ze kiedy dochodzi 1 bok to dochodzi 180° począwszy jednak od trójkąta 180° więc 1620°/180°=9 lecz wychodzimy od trójkąta odejmujemy od 9 boków 1 bok bo to 180° i mamy trójkąt +8 boków=11 boków
1 1 1