Na zalesienie wyznaczono działkę prostokątną,której długość była 0 300 m większa niż podwojona szerokość.Obwód tej działki wynosił 5km 400m.Oblicz długość i szerokość działki.



Bardzo proszę o rozwiązanie :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T20:02:25+02:00
X-szerokość
2x+300-długość
ob-5km 400m=5400m


2x+2(2x+300)=5400
2x+4x+600=5400
6x=5400-600
6x=4800
x=800m

2x+300=2*800+300=1600+300=1900m

długość=1900m=1,9km
szerokość=800m=0,8km
1 5 1
2010-04-08T20:03:14+02:00
Długość działki oznaczamy jako a, a szerokość jako b. Z tego wynika, że:

a=2b+300m

5km i 400m=5400m

P prostokąta= 2a+2b

W naszym wypadku:

5400m=2(2b+300)+2b
5400m=4b+600+2b
5400=6b+600
6b=4800

b=800m
a=2b+300=2*800+300=1900m
1 5 1