Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T19:58:34+02:00
Log o podstawie 2√2 z liczby 64=x

log o podstawie √8 z liczby 64=x

√8 to 8 do potęgi 1/2 , a 1/2 możemy wyrzucić jako liczbę odwrotną przed logarytm

2*log o podstawie 8 z liczby 64=x

log o podstawie 8 z liczby 64 to 2, więc:

x=4
2010-04-08T20:14:47+02:00
^-do potegi
*-razy
/-kreska ulamkowa


2√2^x=64
2^1 * 2^1/2=2^6
usowamy 2 czyli ten sam wykladnik:
2^1 1/2x=6 podzielic 1 1/2
x=4