Jacek na sobotę zaplanował sobie pomalowanie zewnętrznych ścian altanki , która ma kształt prostopadłościanu o wymiarach podstawy 3m na 3m i wysokości 2,5m. Puszka zielonej farby do drewna wystarcza na pomalowanie 9 m kwadratowych powierzchni .Ile puszek farby musi kupić Jacek ?
Proszę o pomoc :))

2

Odpowiedzi

2010-04-08T20:14:34+02:00
Pole jednej ściany:
3m * 2,5m = 7,5 (metra kwadratowego)
Pole wszystkich ścian do pomalowania:
4 * 7,5 = 30(metrów kwadratowych)
Ile farby????
30 podzielić na 9 = 3,33
czyli Jacek musi kupić 4 puszki farby
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T20:15:51+02:00
Jacek na sobotę zaplanował sobie pomalowanie zewnętrznych ścian altanki , która ma kształt prostopadłościanu o wymiarach podstawy 3m na 3m i wysokości 2,5m. Puszka zielonej farby do drewna wystarcza na pomalowanie 9 m kwadratowych powierzchni .Ile puszek farby musi kupić Jacek ?

Pb= 4*a*h
Pb= 4*3*2,5
Pb= 30 m kwadratowych

30 :9 [ bo tyle jedna puszka ma ] = 3, 3(3)

Potrzebne mu 4 puszki farby :)
1 5 1