Pan Kowalski sprzedawał czereśnie po takiej samej cenie jak pan Nowak . Pod wieczór obnizyli ceny - Kowalski o 20 % , a Nowak o 1,50 zł. Okazało się , że cena czereśni u Kowalskiego była o 10% wyższa niż u Nowaka . Ile kosztowały czereśnie przed obniżką.?

Ps. Błagam pomóżcie. to zadanie to równanie trzeba ułozyć.
z x itp.

Proszę... jak najszybciej..

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T20:08:51+02:00
Pan Kowalski x
Pan Nowak y=x ( ponieważ sprzedawali w tej samej cenie)

x-20%x=x-1,5 +10%x ( wprawdzie cena czereśni u Pana Kowalskiego była wyższa o 10%, ale żeby zrównoważyć równanie musimy dodać po stronie Pana Nowaka)
x-0,2x=x-1,5+0,1x
x-0,2x-x-0,1x=-1,5
-0,3x=-1,5
x=5 zł

Spr.

5-(0,2*5)=5-1,5+(0,1*5)
5-1=3,5+0,5
4=4

Odp.
Przed obniżką czereśnie kosztowały 5 zł.
2010-04-08T20:11:59+02:00
1,50*10=0,15 <po odjęciu zer>
1,50+0,15=1,65
1,65+0,15=1,80
pan nowak-1,50zł
pan kowalski-1,80

odp.czeresnie przed obnizka kosztowaly 1,80




mam nadzieje że pomogłam polecem się...;)