Hejka. ;)
Proszę o szybkie rozwiązanie i obliczenia. ;}

Jedna maszynistka może przepisać cały tekst rękopisu w ciągu 6 godz., a druga w ciągu 8 godz. Jaka część rękopisu zostanie do przepisania po dwóch godz. pracy obu maszynistek?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T20:11:19+02:00
Jedna trzecia + jedna czwarta = cztery dwunaste + trzy dwunaste = siedem dwunastych
2010-04-08T20:15:37+02:00
2/6+2/8=8/24+6/24=14/24=7/12
odp;zostanie im do przepisania 7/12 tekstu.
1 1 1