Aby uzyskać solankę do kiszenia ogórków zaleca się rozpuścić 5 dag soli na 1 kg wody. Jakie stężenie ma otrzymany roztwór? Odp. podaj z dokł. do dziesiątej części procentu.

b.) Inny przepis zaleca 5- procentowy roztwór soli do kiszenia ogórków. Ile trzeba dodać soli do 1 kg wody, aby otrzymać taki roztwór. Odp. podaj z dokładnością do dziesiątej części dekagrama.

DAM NAJ.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T20:11:47+02:00
1) 1kg=100dag
Całkowita masa roztworu = 100+5=105dag
Stężenie: (5/105)*100%=4,8%

2)1kg=100dag
95 dag wody - 5 dag soli
100 dag wody - x dag soli

x=500/95 = 5,3 dag
46 4 46
2010-04-08T20:11:57+02:00
1.
1kg----100dag
Całkowita masa roztworu ---- 100+5=105dag
5/105*100%=4,8% - stężenie

2.
1kg=100dag
5 dag soli --95 dag wody
x dag soli --100 dag wody
x=500/95 = 5,3 dag
pozdr;**
37 4 37