Temat: Równania - Zadania z tekstem .
TO ZADANIA Z X !!!!

1.Pani Anna ważyla o 3 kg mniej niż pani Zofia . Po kuracji odchudzającej pani Anna waży o 15 % mniej ,a pani Zofia o 15 kg mniej i obie ważą tyle samo . Ile kilogramów ważyla każda ztych pań przed kuracją odchudzającą?

2.W szkole podstawowej Nr 14 uczy się 930 uczniów . Liczba dziewczat stanowi 86 % liczby chlopców . Oblicz ,ilu chlopców i ile dziewcząt uczy się w tej szkole?

To trzeba tak rozwiązać
1.analiza
...
2.Ulożenie równania
...
3.Rozwiązanie równania
...
4.Sprawdzenie warunków zadania
...
5.Odpowiedz

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-08T20:14:32+02:00
1.
waga Zofii x
waga Anny x-3

po kuracji:
waga Zofii x-15 bo schudła 15 kg
waga Anny (x-3)-15%*(x-3) czyli od jej początkowej wagi odejmujemy 15% tej wagi

skoro po kuracji obie ważą po tyle samo to:
x-15 = (x-3)-15%*(x-3)
x-15 = x-3 -0,15*(x-3)
x-15 = x-3 -0,15x + 0,45
0,15x = 12,45
x = 83 kg -ZOFIA

83kg-3kg=80kg -ANNA

Odp: Anna przed kuracją odchudzającą ważyła 80 kg natomiast Zofia ważyła 83 kg.

2.

x- liczba chłopców
86%x - liczba dziewcząt

wynika z tego równanie iż:
x + 0.86x = 930
1.86x = 930
x = 500

500 - ilość chłopców
0.86*500 =430 - liczba dziewczyn

500 + 430 = 930
930 = 930
  • Użytkownik Zadane
2010-04-08T20:17:56+02:00
Zad.1.
waga Zofii x
waga Anny x-3

po kuracji:
waga Zofii x-15 bo schudła 15 kg
waga Anny (x-3)-15%*(x-3) czyli od jej początkowej wagi odejmujemy 15% tej wagi

skoro po kuracji obie ważą po tyle samo to:
x-15 = (x-3)-15%*(x-3)
x-15 = x-3 -0,15*(x-3)
x-15 = x-3 -0,15x + 0,45
0,15x = 12,45
x = 83 kg -ZOFIA

83kg-3kg=80kg -ANNA

Odp: Anna przed kuracją odchudzającą ważyła 80 kg natomiast Zofia ważyła 83 kg.

2.
Dane i szukane:
x-liczba chłopców
0,86x-liczba dziewcząt
930-liczba chłopców i dziewcząt razem

x+0,86x=930
1,86x=930 I:1,86
x=500

930-500=430

Odp:Chłopców uczących się w tej szkole jest 500,a dziewcząt 430.