Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T20:18:12+02:00
RÓŻNICE MIĘDZY PRAWOSŁAWIEM A KATOLICYZMEM!!!

a.) zwierzchnik honorowy:
K.- papież
P.- ekumeniczny patriarcha Konstantynopola

b.) obrządek
K.- chór mieszany z instrumentami
P.- chór mieszany bez instrumentów

c.) wyznawcy
K.- Europa, Ameryka Łacińska
P.- Grecja, Rosja, Ukraina, Rumunia, Serbia, Bułgaria, Gruzja, Chiny, Korea, Japonia, USA, Azja Środkowa

d.) język
K.- narodowe (kiedyś łacina)
P.- rodzimy (kiedyś grecki)

e.) miejsce (nazwa)
K.- kościół
P.- cerkiew

f.) sakrament
K.- opłatek
P.- kwaśny chleb

g.) pochodzenie Ducha Św.
K.- od Ojca i Syna
P.- od Ojca

h.) autokefalia
K.- zależność od Papieża
P.- biskupstwo niezależne od Patriarchy

i.) chrzest:
K.- polanie główki dziecka; nałożenie białej szaty
P.- zanurzenie całego dziecka w wodzie

j.) kapłan na Mszy:
K.- przodem do wiernych
P.- tyłem do wiernych

k.) drzewko:
K.- choinka
P.- bazylia

l.) czas nabożeństwa:
K.- średnio 45 min
P.- dłużej niż 45 min

m.) bierzmowanie:
K.- po wieku tzw.: "używania rozumu"
P.- zaraz po chrzcie (następuje udział w Eucharystii) i w wieku ok. 6-7 lat

n.) celibat
K.- księża i zakonnicy
P.- brak u klerów świeckich (obowiązuje zakonny i hierarchów)

o.) idea odpustu, czyśćca, dogmaty o Niepokalanym Poczęciu i dogmaty o Wniebowstąpieniu Maryjnym do Nieba:
K.- jest
P.- brak

p.) różnica w wyglądzie krzyża

r.) rekwizyt modlitewny
K.- różaniec
P.- sznur modlitewny

s.) ilość chrztów:
K.- tylko jeden
P.- dwa

t.) pochylenie głowy w czasie rozgrzeszenia
K.- przed kapłanem
P.- przed ikoną Zbawiciela

u.) przygotowanie do Wielkiego Postu
K.- modlitwa, spowiedź, przygotowanie duchowne
P.- post ścisły ( z wykluczeniem mięsa, ryb, nabiału) przez nawet 7 dni, modlitwa, prośby o przebaczenie, leżenie krzyżem w cerkwi
2010-04-08T20:20:49+02:00
PRAWOSŁAWIE:
*uznają zwierzchnictwo patriarchy,a nie papieża
*modlą się w cerkwiach,nie kościołach
*ich duchowni to popi
*Nie uznają Matki Boskiej
*nie uznają odpustów i czyścca
*chrzest odbywa się w tym samym czasie co bierzmowanie(przez zanurzenie w wodzie święconej)