Odpowiedzi

2010-04-08T20:34:29+02:00
Paschał - oznacza Jezusa Chrystusa
Woda - oznacza łaskę Chrystusa
Baranek - symbolizuje ofiarę miłości
Jajka - nowe życie, zmartwychwstanie
Sól - oczyszczenie
Ogień - Chrystus jako światłość rozpraszająca mrok
Chleb - Chrystus
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T20:46:06+02:00
Ogień - symbol wieczności, słońca, ciepła, Boga Stwórcy, życia, miłości, odnowy duchowej

Chleb - ciało bóstwa, płodność, światło, mądrość, pożywienie ubogich, to co niezbędne do życia

Baranek - Bóg, czystość, niewinność, miłość, zbawienie

Olej - błogosławieństwo, siła, miłosierdzie, ratunek, świadomość, siłę ducha

Woda - symbol chaosu, niestałości, bezmiaru możliwości, odrodzenia ducha i ciała, uzdrowienie, źródło życia

Sól - możemy rozumieć jako dobrą radę, uzdrowienie, nieśmiertelność, siłę witalną.

Jajko - Symbolizuje początek, stowrzenie świata. Również zmartwychwstanie, siłę życiową oraz Trójcę (białko, żółtko oraz skorupka)

Paschał - ?

Wykorzystałam w tej odpowiedzi "Słownik Symboli" W.Kopalińskiego.
Mam nadzieję, że pomogłam.
11 4 11