1. W wielkiej loterii promocyjnej przygotowano 900 losów. Okazało się że tylko 5% tych losów wygrało . Ile jeszcze losów wygrywających trzeba przygotować aby spełniona była zasada że wygrywa 10% losów?

2 W trzydziestoosobowej klasie 30% stanowiły dziewczęta.W 2 półroczu odeszło kilka z nich i teraz dziewczęta stanowią tylko 16% klasy. ile dziewcząt odeszło z tej klasy?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T20:27:46+02:00
2. 30% - dziewczyny
30%*30 = 9 - tyle jest dziewczyn w I półroczu
x-dziewczyny
30-9=21 - tylu jest chłopców
y - cała klasa
21+x=y
x=16%y

21+16%y=y
x=16%y

21=84%y
21 = 84/100y | *100
2100=84y |:84
y=25 - czyli cała klasa liczy 25 osob po odejsciu dziewczyn
x=16%y
x=16/100 * 25
x=4

9-4 = 5

Odp.W II półroczu odeszło 5 dziewczyn i zostały 4

http://matematyka.pl/34631.htm tu masz rozwiązane 1
dasz najj ?
1 5 1
2010-04-08T20:32:11+02:00
Zad2
przed
30*30%=9 -dziewczeta

70%- 21 chłopców

po 2 półroczu
chłopcy:21 czyli 84%
84%/3=28%
21/3=7

28%= 7 chłopców
1 chłopiec to 4%
1%-0,25 ucznia*100%
Wychodzi ze jest 25 uczniów
25-21=4

4 dziewczyny odeszły
1 5 1