Dwa zadania do rozwiązania. Prosiłbym o rozpisanie a nie wynik.
1. Dwa prostokątne ogródki działkowe mają równe pola. Szerokość pierwszego ogródka jest równa 12 m, a drugiego 15 m. Ile trzeba kupić metrów bieżących siatki na ogrodzenie każdego ogródka ,jeżeli długość pierwszego ogródka jest o 5 m większa od długości drugiego?
2. Matka jest dwa i pół razy starsza od córki , a różnica ich lat jest równa 30. Ile lat ma córka?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T20:32:06+02:00
Wymiary pierwszego ogródka:
a=12m
b=x+5m

pole=ab=12(x+5)=12x+60

wymiary drugiego:
a=15m
b=x m
pole=15x

12x+60=15x

12x-15x=-60
-3x=-60
x=60:3
x=20

1 ogródek:
a=12m
b=x+5=20+5=25m
obwód=2a+2b=2×12+2×25=24+50=74m siatki trzeba kupić

2 ogródek:
a=15m
b=x=20m
obwód=2×15+2×20=30+40=70m

Trzeba kupić 70 m siatki

zad2)

x-wiek matki
y-wiek córki

x=2,5y
x-y=30

2,5y-y=30
1,5y=30/:1.5
y=20

Córka ma 20 lat
1 5 1
2010-04-08T20:35:09+02:00
1.
12(x+5) = 15x
12x + 60 = 15x
60 = 3x
x = 20m

siatka na 1 ogrodek
2a+2b
50 + 24 = 74m
na 2
40 + 30 = 70m

2.
2,5y = x }
y - x = 30 }

y - 2,5y = 30
1,5y = 30
y = 20

2,5 * 20 = x
x = 50

y - corka
x - matka