Krzyś rozbił skarbonkę i policzył, że było w niej 32zł w nominałach 2zł, 1zł, 50gr, 20gr. Dwuzłotówek było 2 razy mniej niż złotówek, a pięćdziesięciogroszówek było 2 razy więcej niż złotówek. Dwudziestogroszówek było 10. Ile było razem wszystkich monet w skarbonce?
DZIAŁ RÓWNANIA I NIERÓWNOŚCI
Matematyka klasa I gimnazjum

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T20:34:36+02:00
X-ilosc zlotowek
1/2x- ilosc dwuszlotowek
2x- ilosc 50gr
10- ilosc 20 gr czyli 2 zlote

32=1x+2 razy 1/2x+0,5 razy 2x+2
32=3x+2
30=3x
x=10
zlotowek bylo 10 sztuk
1/2x = 5 dwuzlotowek
2x=20 piecdziesieciogroszowek
10 20groszowek
lacznie monet bylo: 10+5+20+10=45 sztuk
2010-04-08T20:40:13+02:00
32=10+ x+2x+-2x
32-10=x+ 2x+ -2x
22=x

1zł= x=22
2zł=22/2=11
50gr=22*2=44
20gr=10
razem=22+11+44+10=87
daj znać czy dobrze
1 3 1
2010-04-08T20:40:37+02:00
1 ( 1 czyli 1 zł, chyba) - liczba monet 1 zł.
x - liczba monet 5 złotowych.
40-x - liczba 2 złotówek
2* (40-x) + 5 *x + 1*1
80 - 2x + 5x +1=150
3x +81 = 150
3x = 150 -81
3x = 69 /:3
x = 23
1 1 1