1)kierownik obliczył że ze 150 litrów mleka uzyskuje sie 24 lotry śmietany.
a)ile litrów mleka trzeba aby uzyskac 1 litr smietany ??
b) ile itrów smietany uzyskuje sie z 1 litra mleka??
2) staszek złowił 15 płoci które ważyły razem 2,7 kg.
ile przecietnie ważyła jedna płotka



2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T20:42:27+02:00
1.
a) układamy proporcję
150 - 24
x - 1
x = 150/24 = 6,25 l mleka
1 litr śmietany uzyskuje się z 6,25 litrów mleka
b)
150 - 24
1 - x
x = 24/150 = 0,16
Z 1 litra mleka uzyskuje się 0,16 litra śmietany

2.
2,7 kg/15 = 0,18 kg
Odp. Jedna płotka ważyła przeciętnie 0,18 kg
3 4 3
2010-04-08T20:43:04+02:00
1.a
150l :24l = 6,25l
1.b
24l : 150l= 0,16l
2.
2,7kg:15=0,18 kg
1 5 1