Dzienne zapotrzebowanie trzynastolatka na węglowodany wynosi 340 g, a na białko 75 g . Wyobraź sobie, że żywisz się tylko bananami. Oblicz, ile kilogramów bananów powinieneś zjadać dziennie, aby dostarczać organizmowi odpowiednią dawkę:
a) węglowodanów, b) białka,


ZAWARTOŚĆ BANANA:
części niejadalne - 29%
węglowodany - 17%
białko - 1%
woda - 45%
inne składniki - 8%

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T15:16:51+01:00
A)1kg= 1000g
340g÷17%= 340g×100/17= 2000g=2kg
(100/17 to jest ułamek i tam 340×100/17 to to 340 i 17 trzeba skrocic i zamiast 340 bedzie 20 a zamiast 17 1)
b) 75g÷1%=75g×100/1=7500g=7,5kg
(to 100/1 to znaczy w ulamku)



Mam nadzieje że pomogłam
2009-11-03T15:28:21+01:00
A)
100%-x
17%-340
x=100*340/17=2000g=2kg
Aby dostarczyć odpowiednia dawkę węglowodanów należy zjeść 2kg bananów.

b)
100%-x
1%-75
x=758*100/1=7500g=7,5kg
aby dostarczyć organizmowi odpowiednią dawkę białka należy zjeść 7.5kg bananów.