Na przedstawienie przyszło `d` dorosłych i `m` dzieci , razem 123 osoby. Kiedy przed końcem przedstawienia wyszedł jeden tata z dwójką 4- letnich synów, okazało się, że dzieci jest trzy razy więcej niż dorosłych. Zapisz odpowiedni układ równań i oblicz ilu dorosłych i ile dzieci przyszło do teatru.

2

Odpowiedzi

2010-04-08T20:53:20+02:00
D+m=123
3(d-1)=m-2

m=123-d
3d-3=123-d-2

m=123-d
4d=124

m=123-d
d=31

m=123=31
d=31

m=92
d=31

odp:na przedstawienie przyszło 31 dorosłych i 92 dzieci
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T21:00:45+02:00
D + m = 123
3(d-1) = m - 2

m = 123 - d
3d - 3 = 123 - d - 2

m = 123 - d
4d = 124

d = 31
m = 123 - 31

d = 31
m = 92