Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T21:02:32+02:00
Renesans, szkoła wenecka, tu powstała technika polichóralna i motet polichóralny, twórcy: Andrea Willaert, Giovanni Gabrieli
2010-04-08T21:03:09+02:00
Grzegorz Wielki (ok. 540–604)
Flaccus Alcuinus (ok. 735–804)
Notker (ok. 840–912)

Ars antiqua – Muzyka okresu romańskiego (ok. 1000–1290)
Hildegarda z Bingen (1098–1179)
Bernart de Ventadorn (ok. 1125–ok. 1195)
Leoninus (1135–1190 lub 1201)
Bertran de Born (ok. 1140–przed 1215)
Perotinus (XII/XIII w.)
Aimeric de Péguilhan (ok. 1170–ok. 1230)
Walther von der Vogelweide (ok. 1170–ok. 1230)
Alfonso X el Sabio (1221–1284)
Adam de la Halle (ok. 1237–ok. 1306)

Ars nova – Muzyka okresu gotyckiego (ok. 1290–1490)
Petrus de Cruce
Philippe de Vitry (1291–1361)
Guillaume de Machaut (ok. 1300–1377)
Francesco Landino (ok. 1325–1397)
Jacopo da Bologna (XIV w.)
Johannes Ciconia (ok. 1373–ok. 1414)

Teoretycy muzyki
Boecjusz (480–ok. 525)
Dabit Ibn Qurra (836–906)
Hucbald de St.-Amand (ok. 840–930)
Odo de Cluny (878–942)
Al-Farabi (ok. 870–ok. 950)
Berno von Reichenau (ok. 970–1048)
Guido z Arezzo (ok. 992–1050)
Franco z Kolonii (XIII w.)
Johannes de Garlandia (ok. 1270–1320)
Johannes de Grocheo (ok. 1300)

Żródło wikipedia.
2010-04-08T21:21:24+02:00
Flaccus Alcuinus
Walther von der Vogelweide
Notker
Ars antiqua
Hildegarda z Bingen
Bernart de Ventadorn
Alfonso X el Sabio
Adam de la Halle
Leoninus
Bertran de Born
Perotinus
Aimeric de Péguilhan
Grzegorz Wielki