13.Kierowca zapytany ,ile waży jego auto ,odpowiedział:"150kg i 2 razy po ( pięć jedenastych swojej masy.
oblicz ile waży ten samochód
14 Tata ma 45 lat a jego trójka dzieci ma odpowiednio 15,11,9 lat,oblicz za ile lat tata będzie miał tyle lat ile będzie wynosiła suma lat jego dzieci
15.
dane są 3 liczby.
:x-4,x,x+7. Liczby te mają taką własność że różnice drugiej i pierwszej oraz trzeciaj i drugiej liczby są równe , jake to liczby


Prosze rozwiążcie to :) mam to na jutro daje max pkt bo więcej nie mam

2

Odpowiedzi

2010-04-08T21:03:42+02:00
Zad 13.
150*5/11<pięc jedenastych>=750/11= ≈68,18
68,18*2=136,36
150+136,36=286,36 kg
Odp. Samochód waży 286,36 kg.

zad 14.
20+16+14=50
Odp. Po 5 latach tata bedzie mial tyle lat co suma lat jego dzieci.
;)

nad 15 się zastanawiam jeszcze xd
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T21:18:51+02:00
13
11/11x=5/11x+5/11x+150kg 11/11(ułamek)
11/11x=10/11x+150kg\-10/11x
1/11x=150kg
150kg *11=1650kg

14
15+11+9=35

za każdym razem gdy dodajemy 1 rok tacie dzieciom dodajemy 3 lata


45 35
46 38
47 41
48 44
49 47
50 50

50-45=5
Odp. Za 5 lat

3 5 3