Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T21:09:00+02:00
Rozszerzalność temperaturowa u ciał stałych polega na zwiększaniu objętości ciał stałych w miarę wzrostu temperatury i zmniejszenie ich objętości w miarę obniżenia temperatury.

Ciecze rozszerzają się podobnie (objętościowo) jak ciała stałe. W miarę wzrostu temperatury cząsteczki cieczy oddalają się od siebie.

Proszę :D
14 4 14
2010-04-08T21:09:11+02:00
Przy wzroście temperatury ciała zwiększają swą objętość, a przy obniżeniu temperatury -zmniejszają swą objętość(wyjątkiem jest woda ,która kurczy sie w temperaturze od 0 do 4 stopni.przyrost objetosci cieczy jest wprost proporcjonalny do przyrostu jej temperatury.
rozszerzalnosc temperaturowa można zaobserwować:
podczas podgrzewania metalowego pręcika
na tasiemce wykonanej z mosiądzu znajdującej sie m.in. w piecykach gazowych.
9 3 9
2010-04-08T21:13:16+02:00
-rozszerzalnosc temperaturowa ciał stałych:

1.zjawisko zwiększania objetości pod wplywem ogrzania nazywamy zjawiskiem rozszerzalności objetosciowej.
2. wystepowanie i zastosowanie zjawiska rozszerzalnosci temperaturowej ciał stałych :
tory. linki

bimetal- jest to element zbudowany z dwóch materiałów o rózniej rozszerzalności cieplnej. Bimetal ma zastosowanie we wszelkiego rodzaju termostatów uzywanych w sprzecie gospodarstwa domowego.


- rozszerzalnosc temperaturowa wody

anomalna rozszerzalnosc temperaturowa wody- zmniejszenie sie objetości wody w miarę wzrostu temperatury w przedziale od o-4 stopni C. przy wzroście temperatury powyzej 4 stopni C wzrost ten jest inny niż dla pozostalych cieczy

w typowych cieczach objetośc ich wzrata wraz ze wzrostem temperatury

8 3 8