Łyżwiarka


Już skoczyła na lód.
Już łyżwami błysnęła.
Już – po lodzie jak szkło –
niczym strzała pomknęła.
Już jest tu, już jest tam,
wzięła wiraż i hejże!
śmiałym susem na wprost –
niby piórko najlżejsze.
Ledwie ziemi dotyka.
Nie łyżwiarka, a – ptak!
Tańczy w rytmie walczyka
pierwszy takt,
drugi takt,
trzeci takt.
I już znowu pomknęła,
oto w lewo i – w prawo...
Zgrzyta lód.
Istny cud...
Brawo!



W wierszu występują porównania. Służą one przedstawieniu łyżwiarki
oraz uwydatnieniu cech
A. lodu. B. łyżew. C. ziemi. D. ptaka.

3

Odpowiedzi

2010-04-08T21:03:30+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T21:03:45+02:00
D ptaka miałam to dziś na egzaminie
1 5 1
2010-04-08T21:04:08+02:00