Aby uzyskać eliksir łagodności, należy zmieszać ze sobą jedną miarkę naparu z melisy, dwie miarki lubczyku, ćwierć miarki kropli walerianowych i 3 miarki sekretnego składnika, którego nazwy nie można zdradzić. Ile litrów powinna mieć taka miarka, by można było eliksirem obdzielić liczącą 500 osób grupę agresywnych kibiców, tak aby każdy kibic dostał 50ml eliksiru?

z góry dziękuję za zrobienie zadania ;)

3

Odpowiedzi

2010-04-08T21:10:36+02:00
500 osób * 50ml każda= 25000ml
1litr=1000ml, zatem 25000ml=25 l
x - miarka
x+2x+1/4x+3x=25
25/4*x=25
x=4 (litry) - odpowiedź;)
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T21:14:35+02:00
X - objętość miarki
1x - miarki melisy
2x - objętość lubczyku
0,25x - objętość walerianu
3x - objętość sekretnego skladnika
1x+2x+0,25+3x=500*50= 6,25x=25000/:6
x=4000ml.
x = 4l.
Odp: Powinna miec 4 litry.
Chyba dobrze. :)
21 4 21
tam przy działaniu pierwszym to przy 0,25 powinien być x ale to szczegół
2010-04-08T21:19:32+02:00
Aby uzyskać eliksir łagodności, należy zmieszać ze sobą jedną miarkę naparu z melisy, dwie miarki lubczyku, ćwierć miarki kropli walerianowych i 3 miarki sekretnego składnika, którego nazwy nie można zdradzić. Ile litrów powinna mieć taka miarka, by można było eliksirem obdzielić liczącą 500 osób grupę agresywnych kibiców, tak aby każdy kibic dostał 50ml eliksiru?
1-miarka melisy
2-miarki lubczyku
0,25-ćwierć miarki kropli walerianowych
3- miarki sekretnego składnika
Obliczam ilość miarek potrzebnych do uzyskania eliksiru
1+2+0,25+3=6,25 miarek
Obliczam ile trzeba litrów, aby obdzielić liczącą 500 osób grupę agresywnych kibiców, tak aby każdy kibic dostał 50ml eliksiru
500*50ml=25000ml
1l=1000ml
25000:1000=25l
Obliczam ile litrów powinna mieć taka miarka
25l:6,25=4l
Odp: taka miarka powinna mieć 4 litry.
7 4 7