Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T15:23:48+01:00
Była pieśnią I Brygady Legionów Polskich, dowodzonych przez Józefa Piłsudskiego. Znana jest również pod tytułem Legiony to żołnierska nuta. Prawdopodobnym jej autorem był kpt. Andrzej Brzuchal-Sikorski, który od 1905 r. był kapelmistrzem orkiestry Kieleckiej Straży Ogniowej, a potem, orkiestry I Brygady Legionów Polskich Józefa Piłsudskiego. On to właśnie był pierwszym wykonawcą i aranżerem tego utworu.
2009-11-03T16:16:09+01:00
Pieśń ta powstała w 1916 roku, była pieśnią I Brygady Legionów Polskich, dowodzonych przez Józefa Piłsudskiego
2009-11-03T16:26:03+01:00
Http://www.komendant.cal.pl/content/view/215/76/
Mam nadzieję że pomoże. Tam jest wszystko !!;D