Jaką długość może mieć trzeci bok trójkąta ,jeśli dwa jego boki mają długośi 7 i 9 cm ? Załóżmy ,że długości boków tego trójkąta są liczbami naturalnymi.

Pomocy inaczej dostane 1 :(
Potrzebuje rozwiązanie ,aby było rozpisane .
na dziś.!I zaraz najlepiej !

2

Odpowiedzi

2010-04-08T21:17:00+02:00
Nie mniej niż 3 i nie więcej niż 16
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T21:19:25+02:00
Załozmy ze 7 i 9 to przyprostakatne wiec liczymy przeciwprostakatna wykarzystuja twierdzenie pitagorasa

7 kwadrat+9 kwadrat= c kwadrat
49+81=c kwadrat
130= c kwadrat/ pierwiastkujemy
c=pierwiastek ze 130=
2 1 2