Odpowiedzi

2010-04-08T21:23:31+02:00
Zbudowany z :
strefa korzeni bocznych, strefa włośnikowa, strefa wydłużania, stożek wzrostu, czapeczka. Funkcje: pobierają z gleby wode wraz z solami mineralnymi
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T21:27:38+02:00
Korzeń stanowi organ, który w momencie kiełkowania nasienia, pojawia się jako pierwszy.
2010-04-08T21:50:11+02:00
Korzeń ma strefę korzeni bocznych,jego budowę dzielimy na strefę włośnikową,wydłużającą,stożek wzrostu i czapeczkę,w środku od zewnątrz ma włośnik,potem korę pierwotną,a w końcu drewno.Funkcje korzenia:pobiera wodę z solami mineralnymi,umożliwia wzrost,gromadzi substancje zapasowe,służy do rozmnażania bezpłciowego.