1 Uzupełnij na podstawie tekstu "Demeter i Kora "
bogini urodzaju -
boginki strimieni , drzew , pól -
....................-Afrodyta
.....................-Hades
bóg słońca -
władca Olimpu -
................- Hermes
................- Rea
pani podziemnego królestwa -
nimfa bez wzajemności zakochana w narcyzie -
2 Wymyśl własne wyjaśnienie zmian pór roku , inne niż mitologiczne i naukowe . Weź pod uwagę takie tematy i postaci , jak np.
- zemsta , kara , przebaczenie
-miłość i nienawiść
-życie, śmierć, sen
-praca , odpoczynek
-olbrzymie smoki
-różne bóstwa ,np . światła i ciemności , zimna i ciepła , dobra i zła
Bardzo Proszę pilne

3

Odpowiedzi

2010-04-08T21:27:42+02:00
Bogini urodzaju Demeter
władca ciemności Hades
władca olimpu dzeus
bogini piękności afrodyta
6 3 6
2010-04-08T21:27:54+02:00
Hades to bóg podziemi
hermes to chyba bóg handlu(tak mi sie wydaje)
w podziemnym królestwie rżdzi "kora"
1 i 2 to "chyba" demeter
życie śmierć sen to - objęcia morfeusza chyba;)
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T21:40:59+02:00
Bogini urodzaju-Demeter
boginki strumieni, drzew, pól-nimfy
Afrodyta- bogini miłości
Hades- władca królestwa zmarłych, mąż Persefony
bóg słońca- Helios
władca Olimpu-Zeus lub Dzeus
Hermes- bóg kupców i złodzieji
Rea-?
pani podziemnego królestwa-Persefona
nimfa bez wzajemności zakochana w narcyzie-Kalipso
2.?
12 4 12