Autoży AndrzejKurowski i Jolanta Niemiec Zbiur frostyh zadań dla 1klas gimnazjum

Zad.27.Najmniejszy ptak świata, koliber, ma masę 2g
ciężar kolibra. przyjmij g=10 Niutonów na Kilogram

Zad.28.Piłka ma masę 400g.
A)oblicz ciężar piłki
B)Narysuj wektor siły siężkosci piłki, przyjmując, że 1cm długości wektora odpowieda wartości siły 2N
C)Podaj jego kierunek i zwrot.


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T15:36:01+01:00
27.
Dane
m=2g=0,002kg
Szukane
Fc=?
Rozwiazane
Fc=mg
Fc=0,002kg*10N/kg (N przez kg w ulamku)
Fc=0,02N
Odp: Sila ciezkosci ptaka wynosi 0,02 N
28.
Dane
m= 400g=0,4kg
Szukane
Fc=?
Rozwiazanie
Fc=mg
Fc=0,4kg*10N/kg(N przez kg w ulamku)
Fc=4N
Odp: Ciezar pilki wynosi 4N

Rysunku
pilka na wysokosci 2 cm od kreski ktora oznacz ziemie.
Kierunku góra dól
3 4 3
2009-11-03T15:40:13+01:00
Zad.27.Najmniejszy ptak świata, koliber, ma masę 2g
ciężar kolibra. przyjmij g=10 Niutonów na Kilogram

Zad.28.Piłka ma masę 400g.
A)oblicz ciężar piłki
B)Narysuj wektor siły ciężkości piłki, przyjmując, że 1cm długości wektora odpowiada wartości siły 2N
C)Podaj jego kierunek i zwrot.

27.) F=g*m
2 g = 0,002 kg
F= 10 N/kg * 0,002 kg
F= 0,02 N

28.)
A.) F= 10N/kg * 0,4 kg
F= 4 N

B.) Od centralnego punktu piłki strzałka w dół o długości 2 cm. Na końcu podpisz F i nad literką F daj strzałkę w prawo!!

2 5 2