1. Samochód, jadąc ze stałą prędkością pokonał 20km w ciągu 15 minut. jaką odległośc pokona ten samochód, jeśli będzie jechał z tą samą prędkością przez 2,5 godziny?

2. Do 80g solanki o stężeniu 5% dolano 20g wody. Oblicz stężenie otrzymanego roztworu. Zapisz obliczenia.

3

Odpowiedzi

2010-04-08T21:48:21+02:00
Zad1)
2,5h = 150min = 10 * 15min

20km * 10 = 200km

Odp. Przejedzie 200km

zad2)
mr1 = 80g Cp1=5%
mr2 = 100g Cp2=?

Cp = ms/mr1 *100%

ms=(mr1 *Cp) / 100%

ms= (80*5)/100% = 4

Cp2 = 4g/100g *100% = 4%

Odp.Stężenie otrzymanego roztworu jest równe 4%


2010-04-08T21:50:06+02:00
15min = 0,25h

1. sposób
0,25h - 20km
2,5h - x

x=2,5 * 20 : 0,25 = 200km

2.sposób
2,5 : 0,25 = 10
20km * 10 = 200km

SORRY, ale drugiego nie umiem. w podstawówce nie ma takich zadań
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T21:51:18+02:00
Zad 1
20km =20 000m
15 min = 900 s
V=20 000m/900s
V=22 i 2/9 m/s

22 i 2/9 m/s * 9000s=200 000m=200km
Odp: Samochód pokona 200km

Zadanie 2
Liczymy ilość soli.
masa soli-x
5%=(x*100%) / 80g
5%*80g = x *100% /5%
80g=x*20 /20
x=4g soli
Dolewamy20 g wody czyli mamy 100g roztworu
y- % roztowu

y=(4*100%)/100
y=4%
Po dolaniu 20g wody otrzymamy roztwór 4%