Odpowiedzi

2010-04-08T21:47:02+02:00
A=F/m

a - przyspiesznie
F - siła
m - masa

a=20/4 [N/m = m/s²]
a=5m/s²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T21:48:58+02:00
Z drugiej zasady dynamiki
F=m*a
gdzie
F-siła działająca na ciało
m-masa ciała
a-przyspieszenie ciała

dane
F=20N
m=4kg
_________
a=

przekształcamy wzór żeby policzyć a

F=m*a |:m

a=F/m
sprawdzamy na jednostkach
[a]=N/kg=(kg*m/s²)/kg=m/s² - zgadza się
a=20N/4kg=5m/s²

Odp wózek porusza się z przyspieszeniem 5 m/s²