Mam 2 zad do rozwiązania mam nadzieje że szybko pomożecie

Zad 1.Można przyjąć, że długość dłoni człowieka jest wprost proporcjonalna do jego wzrostu. Zmierz długość dłoni (swój wzrost pewnie znasz).
A)Oblicz,jaka była długość twojej dłoni, gdy miałeś 70 Cm wzrostu.
B)Oblicz, jaką długość ma dłoń człowieka o wzroście 2m.

Zad 2.W ciągu doby Ziemia obraca się wokół własnej osi o kąt 360°.O jaki kąt obraca się Ziemia w ciągu godziny lekcyjnej.

Czekam na szybką odpowiedz mam to na jutro a to jest nowy temat i nie rozumiem tego z góry dziękuję :D

2

Odpowiedzi

2010-04-08T21:49:39+02:00
1.

a) Oblicz, jaka była długość twojej dłoni, gdy miałeś 70 cm wzrostu.
168-16
70-x
168x=1120
x=6,7 cm

b) Oblicz, jaką długość ma dłoń człowieka o wzroście 2 m.
168-16
200-x
168x=3200
x=19 cm


2.

1 godzina lekcyjna = 45 min

1doba = 24h
1 doba = 24 × 60min = 1440min

W ciągu 1440min Ziemia obraca się o 360 stopni. Aby obliczyć kąt obrotu Ziemi w ciągu 1 godziny lekcyjnej, trzeba znaleźć współczynnik proporcjonalności, obliczając to działanie:
1440:45 = 32

Później tylko dzielimy:
360 : 32 = 11,25 stopni

Odp.: W ciągu jednej godziny lekcyjnej Ziemia obróci się o 11,25 stopni.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T21:54:39+02:00
1.
18cm - długość dłoni
181cm - wzrost

A
wzrost 70 cm
proporcja

18 cm --------- 181 cm
x cm ------- 70cm
x = 7cm(w zaokgągleniu)
B WZROST 2metry = 200cm

18 cm ------ 181 cm
x cm ------- 200cm

x = 20 cm (w zaokrągleniu)

Odp. Przy wzroście 70 cm dłon bedzie miala 7 cm, a przy wzroscie 2metry 20 cm.




2.



Doba - 24h

24h = 1440minut
godzina lekcyjna 45 minut

1440 min --- 360°
45 min ----- x

x = 11,25°


ODp. W CIĄGU godziny lekcyjnej ziemia przesuwa się o 11,25°



ps licze na naj :) jak cos nie jasne pisz