Odpowiedzi

2010-04-08T21:55:16+02:00
X - liczba zarobionych pieniedzy

0,4x + 0,26 x+ 0,12 x + 221,1 = x

x - (0,4x + 0,26 x+ 0,12 x ) = 221,1
0,22 x = 221,1 / :0,22
x = 1005

jas zarobil 1005 zł
1 5 1
2010-04-08T21:56:52+02:00
Zarobek wydany = 0,4 + 0,26 + 0,12 = 0,78
1 - 0,78 = 0,22 -> tyle mu zostało
x = zarobek całkowity

0,22 x = 221,1 zł
x = 1005 zł

Janek zarobił w październiku 1005 zł.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T21:59:49+02:00
Dane:
wysokość pensji=x
żywność=0,4x
świadczenia=0,26x
inne=0,12x
zostało=221,1
0,4x+0,26x+0.12x+221,1=x
0,78x+221,1=x / -0,78x
221,1=0,22x /:0,22
x=1005
odp:Janek zarobił 1005zł.
2 1 2