Podcz upalnego letniego dnia turysta zamierza wejśc na Rysy (2499mnpm).wyrusza ze schroniska w Dolinie Roztoki (1031 mnpm),gdzie temperatura powietrza wynosi 25 stopni C.Wiedzac ze temperatura powietrza atmosfeycznego obniza sie wraz z wysokoscia o 6 stopni C na 100 m ,oblicz,jaka ma ona wartosc na szczycie Rysow.

2

Odpowiedzi

2009-11-03T15:34:05+01:00
6 x 14 = 84
84 - 25 = 59
Wynik to -59
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T15:38:37+01:00
2449m.n.p.m. - 1031m.n.p.m = 1418 (wysokość względna)


1418 : 100 = 14.18

14.18 razy 6 = 85.08
czyli

25 stopni - 85.08 = (-60.08) stopnia


1 5 1