Odpowiedzi

2010-04-08T22:22:15+02:00
Kwas siarkowy (IV)

S+O2 = SO2 ( tlenek siarki 4 , spalanie siarki)
SO2+H2O=H2SO3

Kwas fosforowy (V)

P4O10 + 6H2o = 4H3PO4

Kwas chlorowy (VII)

NaClO4 + H2SO4 = NaHSO4 + HClO4
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T22:23:59+02:00
1)SO2+ H2O----->H2SO3

2)P2O5 + 3H2O--->2H3PO4

3)Cl2O7 +H2O-->2HClO4
5 3 5
2010-04-08T22:47:21+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) siarkowego (IV).....SO2 + H2O---->H2SO3
b) fosforowego (V)....P4O10 + 6H2O---->4H3PO4
c) chlorowego (VII)....Cl2O7 + H2O---->2HClO4
4 3 4