Odpowiedzi

2010-04-08T22:22:19+02:00
MH2SO4=2u+32u+64u=98u
98u=100%
2u=x%
200x=98%
x=200:98=2,04%=wodór

mH3PO4=3u+31u+64u=98u
98u=100%
3u=x%
300x=98%
x=300:98=3,06%=wodór
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T22:32:05+02:00
Kwas siarkowy H₂SO₄
2×1u+32u+4×16u=2u+32u+64u=98u -masa calego kwasu
2×1u=2u - masa wodoru
98u-100%
2u-x%
98x=200 /:98
x≈2%
wodor stanowi ok 2% w kwasie

kwas fosforowy H₃PO₄
3×1u+31u+16u×4=3u+31u+64u=98 - masa calego kwasu
3×1u=3u - masa wodoru
98u-100%
3u-x%
98x=300 /:98
x≈3,1%
wodor stanowi ok 3,1% w kwasie


TO PIERWSZE ROZWIAZANIE JEST ZLE!!!
3 3 3