Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T22:19:01+02:00
Obserwacje:
Po dodaniu do wody bromowej węglowodoru nasyconego i umieszczeniu go pod światłem roztwór odbarwia się.

Wnioski:
Woda bromowa wraz z alkanem wchodzi w reakcje pod wpływem światła. Powstaje bromowcopochodna oraz kwas bromowodorowy (HBr). Zachodzi reakcja substytucji.
2010-04-08T23:03:53+02:00
W obserwacjach możesz dodać: umieszczony u wylotu zlewki zwilżony papierek uniwersalny zabarwia się na kolor czerwony, a we wnioskach świadczy to , że powstaje substancja lotna o charakterze kwasowym, czyli bromowodór jako produkt uboczny. Powodzenia!