Do akwarium wlano 120 litrow wody napełniając 75% jego pojemności.Oblicz ile metrow kwadratowych szkła zużyto na wykonianie tego akwarium wiedząc ze jego wysokość ma 50 cm a długosc jest dwa razy wieksza od szerokości. Wiem ze objetosc nalezy obliczyc z proporcji.prosze o szybka odpowiedz i dobrze wyjasnione zadanie

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T22:31:32+02:00
1200-75%
x - 100%
x=1200*100/75=1600

wysokość h=50
krawedzie podstawy a=2b
objetosc V=a*b*h
pole pow akwapium(bez górnej podstawy)
P=a*b + 2a*h + 2b*h

1600=50 *a*b
1600=50*2b*b |;50
32=2b^2 |:2
16=b^2 |wysiagamy pierwiastek z onu str.
b=4

a=2*4=8

p=4*8 + 2*4*50+ 2*8*50=1232



2010-04-08T22:51:33+02:00
120l-75%
x-100%
x=160l (poj. akwarium)
160l=0,16m^3
0,5m^2*x*2x=0,16m^3 |/0,5
2x^2=0,32 |/2
x^2=0,16
b= x=0,4 m
a= 2x=0,8 m

wymiary podstawy: 0,8 i 0,4 [m]
pole podstawy: ab= 0,32 m^2
pole boku: 0,5 (wys.) * 0,4 = 0,2 m^2
pole wszystkich boków: 0,2*4= 0,8 m^2

pole powierzchni akwarium: 0,8+0,32= 1,12m^2

Jak mniemam, akwarium nie ma przykrywki, czyli posiada jedną podstawę i cztery boki.