Odpowiedzi

2010-04-08T22:26:42+02:00
-7*a2=-1
a2= 1/7
y=1/7x+b
1=1/7*0+b
1=b



Odp: y= 1/7x+1
1 1 1
2010-04-08T22:28:35+02:00
(l) y=-7x+2
P=(0,1)

prosta prostopadła ma postac
y=1/7x +b
bo współczynnik a=-1/a
teraz podstawiamy za x i y kolejno 0 i 1
czyli
1=1/7×0+b
b=1
rownanie prostej prostopadłej do prostej l i przechodzącej przez dany punkt wyglada tak:
y=1/7x+1
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T22:30:03+02:00
Y=-7x+2

jeśli prosta ma być prostopadła to współczynnik kierunkowy zmienia się i musi być odwrotnością. czyli skoro jest -7, to bedzie 1/7. "b" trzeba wyliczyć.

y= 1/7x + b
wiemy, że przechodzi przez punkt (0,1) nasze 0 to inaczej x, a nasze 1 to inaczej y. Te wartości podstawiamy do równania i wyliczamy b.
1 = 1/7 * 0 + b
1 = 0 + b
b=1
czyli rozwiązaniem jest y = 1/7x + 1
1 5 1