Liczby mieszkanców(w przyblizeniu)polski czech i słowacji sa w stosunku 390:103:54.Roznica liczb mieszkancow w czechach i slowacji jest rowna 4.9miliona osob.Ile mieszkancow jest w kazdym z tych krajow. Prosze o szybka i wyjasniona odpowiedz.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T22:27:10+02:00
390:103:54
polska:czechy:słowacja
zakładamy, że x to tzw. wspólna miara dla tych wartości, zatem zapisujemy równanie:

103x-54x=4.9(mln)
49x=4.9
x=0,1
zatem liczba mieszkańców wynosi:
polska:390*0,1=39(mln)
czechy:103*0,1=10,3(mln)
słowacja:54*0,1=5,4(mln)

pozdrawiam;)
2010-04-08T22:38:35+02:00
Liczby mieszkanców(w przyblizeniu)polski czech i słowacji sa w stosunku 390:103:54.Roznica liczb mieszkancow w czechach i slowacji jest rowna 4.9miliona osob.Ile mieszkancow jest w kazdym z tych krajow. Prosze o szybka i wyjasniona odpowiedz.
Obliczam ile częsci składa się na cała ilość czyli x
390+103+54=547
Wyznaczam różnicę liczb mieszkancow w czechach i slowacji jest rowna 4.9miliona osob
103/547x-54/547x=4,9
49/547x=4,9 /*547
49x=2680,3 /:49
x=54,7- tyle milionów osób mieszkańców Polski, Czech i Słlowacji
Obliczam ilość mieszkańców Polski
390/547*54,7=39milionów
Obliczam ilość mieszkańców Czech
103/547*54,7=10,3milionów
Obliczam ilość mieszkańców Słowacji
54/547*54,7=5,4milionów