Prosz♣e oz orbienie ego na juz bo potzrebuje i prosze napsiac jak to sie robi bo tego nie rozumiem z gory dziekuje :)

1/2x-4=x-6
x-5=1/3x+1
x/4-1/4=2
x/5-3=x+1/5
5/6(x-1)=4
-1/2(-x-6)=-x

2x+3 przez 5=2-x przez 3-x
x+1 przez2 -x-1 przez3 =1/4
4x+7 przez 2- 5x -1 przez 6 = x+5
x+5 przez 4 - 2x+1 przez 8= 1/2(2-x)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T22:26:14+02:00
Polega to na tym że musisz wyliczyć x.
Dokładniej mogę wyjaśnić na pw.
1/2x-4=x-6/*2
x-8=2x-12/-x+12
x=4

x-6=1/3x+1/*3
3x-18=x+3/-x+18
2x=21
x=10,5

x/4-1/4=2/*4
x-1=8/+1
x=9
5/6(x-1)=4/*6
5(6x-6)=24
30x-30=24/+30
30x=54/:30
x=1 4/5

-1/2(-x-6)=-x
0,5x+6=x
x=12

O co chodzi z tym przez? Pomnożyć? Podzielić?
1 5 1
2010-04-08T22:40:11+02:00
1/2x-4=x-6
0.5x-x=-6+4
-0.5x= -2
0.5x= 2
x= 2| :o.5
x=4

...
x-5=1/3x+1
x-1/3x=1+5
2/3x=6
x=6 |: 2/3
x=..?

...
x/4-1/4=2
x-1
___=2
4
4* x-1
___=4*2
4
4x-4=8
4x=8+4
4x=12
x=3
....
x/5-3=x+1/5
x-15=5x+1
x-5x=1+15
-4x=16| : (-4)
x= -4
....
5/6(x-1)=4
5(6x-6)=24
30x-30=24
30x=24+30
30x=54|:30
x=1.8
...
-1/2(-x-6)=-x
1/2x-3=-x
1/2x+x=3
1.5x=3
x=3| :1.5
x=2