Odpowiedzi

2010-04-08T22:44:05+02:00
Oznaczmy przez x - ilośc cudnych rzeczy jaką należy doprodukowac

(1000 - 0,08*1000 + x):1000 + x = 0,95
1000 - 0,08*1000 + x = (1000 + x)*0,95
1000 - 80 + x = 950 + 0,95x
x - 0,95x = 950 - 1000 +80
0,05x = 30
x = 30/0,05 = 600

Sprawdzenie
(1000-80+600)/1600 = 0,95
Dobre rzeczy stanowią 95%, braki 5%

Odp. Należy doprodukowac 600 cudnych rzeczy
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T22:45:58+02:00
1000 rzeczy - 100%
x - 8%

x = (1000*8)/100 = 8000/100 = 80

8% bubli = 80 rzeczy


1000 rzeczy - 100%
braki - 1%

braki = (1000 * 1) /100 = 1000/100 = 10
1% = 10 rzeczy...

Aby było 5% trzeba
5* 10 = 50

80-50 = 30..

Trzeba wyprodukować jeszcze 30 rzeczy.
1 5 1