Odpowiedzi

2010-04-08T22:52:06+02:00
Układamy proporcje:

30/100 = 0,6/x

30x=100 * 0,6
30x=60
x=2

odp: potrzeba 2 kg wody.
3 3 3
2010-04-08T22:53:42+02:00
0,6kg=30%
x kg=100%
.............
x=0,6×100:30
x=2 kg wody potrzeba
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T22:55:11+02:00
Stężenie solanki 30% wskazuje na to, że w 100 g roztworu rozpuszczone jest 30 g soli
100g - 30g
x - 600g
x = 100*600/30 = 2000 g = 2 kg

Odp. Należy odparowac 2kg wody z Morza Martwego

:-)
2 3 2