Podstawa graniastosłupa prawidłowego czworokątnego ma pole równe 100 cm kwadratowych , a pole powierzchni ściany bocznej wynosi 50 cm kwadratowych oblicz objetość tego graniastosłupa.

Za naszybszą i dobrą odp daje max.


Odp do zadania wynosi 500 cm sześciennych

3

Odpowiedzi

2010-04-08T22:55:10+02:00
Pole podstawy=a*a=100
a=pierwiastek z 100
a=10

Pole graniastoslupa = Pole boku * a
Pole g. = 50 * 10
Pole g. = 500
104 4 104
2010-04-08T22:55:37+02:00
A^2=100
a=10
Ppsb=a*h
10h=50
h=5
V=Pp*h
v=100*5=500 cm3
21 2 21
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T23:02:22+02:00
V=Pp *h

a-krawędź podstawy
Pp=a²
100=a²
a=√100
a=10cm
Ps-pole sciany bocznej
h-krawędź boczna
Ps=a*h
50=10*h|:10
h=5cm
V=100*5=500cm³
138 4 138