Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T23:11:42+02:00
2010-04-08T23:24:09+02:00
Ruchy roślin to tropizmy
Są one powodowane wrażliwością tkanek rośliny na pobudzenie przez różne bodźce: światło, wodę, temperaturę.

Ruchy te (tropizmy) spowodowane są działalnością hormonów roślinnych (chyba auksynów {jakoś tak}). Hormon ten roślina produkuje w stożkach wzrostu. Powoduje szybsze wydłużanie się komórek i/lub wyginanie się organu roślinnego w kierunku tego co go wywołało (bodźca) poprzez gromadzenie się po odpowiedniej stronie rośliny (tak jakby przechylają szalę;p).

Tropizm dodatni: organ kieruje się do miejsca o intensywniejszym działaniu bodźca.
Tropizm ujemny: nachylanie się w przeciwnym kierunku (tak jakby uciekanie od bodźca).
1 1 1