Odpowiedzi

2010-04-08T23:40:32+02:00
Cyfry arabskie:
0,1,2,3,4,5,6,7,8,9
cyfry/litery rzymskie:
I - jeden
V - pięć
X - dziesięć
L - pięćdziesiąt
C - sto
D - pięćset
M - tysiąc

przy czym np. 40 nie zpiszesz jako XXXX lecz jako XL ;)
9 3 9
2010-04-08T23:41:11+02:00
Cyfry arabskie: 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9
cyfry rzymskie:
I-1
V-5
X-10
L - 50
C – 100
D – 500
M – 1000
Reszta cyfr to kombinacja tych głównych np
II-2
VI-6
XX-20
XXI-21
LX-60
XC-90 itd
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-08T23:42:41+02:00
C.arabskie=0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 , 9
L.rzymskie(chyba takie same jak grackie;p):
Α α -ἄλφα
Β β ϐ -βῆτα
Γ γ -γάμμα
Δ δ -δέλτα
Ε ε ϵ ϶ -ἒ ψιλόν
Ζ ζ -ζῆτα
Η η -ἦτα
Θ θ ϴ ϑ -θῆτα
Ι ι -ἰῶτα
Κ κ ϰ ϗ-κάππα
Λ λ -λάμβδα
Μ μ -μῦ
Ν ν-νῦ
Ξ ξ -ξῦ
Ο ο -ὂ μικρόν
Π π ϖ -πῖ
Ρ ρ ϱ -ῥῶ
Σ σ ϲ ς-σίγμα
Τ τ -ταῦ
Υ υ ϒ -ὖ ψιλόν
Φ φ ϕ -φῖ
Χ χ-χῖ
Ψ ψ-ψῖ

C.rzymskie:
1 I Jeden
2 II Dwa
3 III Trzy
4 IV Cztery
5 V Pięć
6 VI Sześć
7 VII Siedem
8 VIII Osiem
9 IX Dziewięć
10 X Dziesięć
11 XI Jedenaście
12 XII Dwanaście
13 XIII Trzynaście
14 XIV Czternaście
15 XV Piętnaście
16 XVI Szesnaście
17 XVII Siedemnaście
18 XVIII Osiemnaście
19 XIX Dziewiętnaście
20 XX Dwadzieścia
21 XXI Dwadzieścia jeden
30 XXX Trzydzieści
40 XL Czterdzieści
50 L Pięćdziesiąt
60 LX Sześćdziesiąt
70 LXX Siedemdziesiąt
80 LXXX Osiemdziesiąt
90 XC Dziewięćdziesiąt
100 C Sto
200 CC Dwieście
300 CCC Trzysta
400 CD Czterysta
500 D Pięćset
600 DC Sześćset
700 DCC Siedemset
800 DCCC Osiemset
900 CM Dziewięćset
1000 M Tysiąc
2000 MM Dwa tysiące
10 4 10