Odpowiedzi

2010-04-09T00:05:55+02:00
Święta Wielkanocne są moim ulubionym świętem w roku ponieważ panuję bardzo wesoła atmosfera. W sobotę wielkanocną święcimy w kościele pokarmy takie jak jaja,sól,pieprz,wędliny,ser,chrzan,pieczywo,babka wielkanocna,woda święcona oraz baranek wielkanocny. Ważnym elementem tego święta jest aby rano w niedziele zjeść śniadanie z poświęconych dzień wcześniej produktów. W wielkanoc zawsze z chęcią pomagam w kuchni oraz składam życzenia rodzinie i znajomym. Pamiętajmy też że wielkanoc jest świętem zmartwychwstania przez Boga więc nie traktujmy tego jako okazję dostania prezentów tylko okazję do nawrócenia się, pomagania innym oraz umocnienie więzi z bogiem.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T00:07:18+02:00
Wielkanoc -najstarsze i najważniejsze święto chrześcijańskie upamiętniające zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa. Św. Wielkanocne rozpoczęliśmy od Wielkiego Czwartku jest to święto na pamiątkę ustanowienia sakramentów: Kapłaństwa i Eucharystii.Następnie nastał Wielki Piątek drugi dzień Triduum Paschalnego, upamiętniający śmierć Jezusa Chrystusa na krzyżu. Brałam udział w drodze krzyżowej był to dla mnie wyjątkowy dzień skupienia tym bardziej że w tym roku obchodziliśmy 5 rocznicę Śmierci papieża JANA PAWŁA II. Wielka Sobota natomiast rano przygotowywałam święconkę i udałam się z nią do kościoła aby poświęcić te wspaniałe pokarmy. Niedziela Wielkanocna rano udałam się do kościoła na mszę rezurekcję i procesję wokół kościoła gdy wróciłam zasiadłam z rodziną do Wielkanocnego śniadania.Na stole znajdowały się jajka, wędliny, wielkanocne baby i mazurki. Stół zdobiony był bukietami z bazi i pierwszych wiosennych kwiatów.W nie ruszałam się z bo za rogiem czekali koledzy z wiadrami i spędziłam ten dzień tylko z rodziną.