Odpowiedzi

2010-04-09T00:00:55+02:00
Obliczamy wysokość trapezu (z tw. Pitagorasa)

trapezem równoramiennym o bokach 10cm, 6 cm, 4cm i 4 cm
(10-6):2=4:2=2

2²+h²=4²
4+h²=16
h²=16-4
h²=12
√h²=√12
h=√4*3
h=2√3

obliczamy pole graniastosłupa
Pc=2Pp+Pb
Pc=2*½*2√3(10+6)+2*4*20+20*10+20*6
Pc=2√3*16+160+200+120
Pc=32√3+480
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T00:06:34+02:00
2²+a²=4²
2a²=4²-2²
a²=10
a²=10
a=√10=2√2
[nad kreską ułamkową](10+6)2√3
~~~~~~~~~~~ Pp=2------------------=8×2√3=32√3
[pod kreska ułamkową]2

Pb=10×20+4×20×2+6×20=480
Pc=32√3=480